چند کلمه با سیروس ملکوتی ؛؛؛؛ عمرمحمدی : آزادی بدون برابری عوامفریبی رذیلانه ای بیش نیست

چند کلمه با سیروس ملکوتی ؛؛؛؛ عمرمحمدی : آزادی بدون برابری عوامفریبی رذیلانه ای بیش نیست
11. Februar 2014 um 02:16

سیروس عزیز می فرماید ما باید فقط از دموکراسی نام ببریم…. از برابری ؟ وای وای …نه !نه !…نباید …بد است … شاید بگویند اینها بی تمدن هستند ؛ برابری خواه اند ..هاهاهاها من هستم

اينجا كلن هست و اين معترضين ايرانيان با عقايد و ديدگاه هاي گوناگونند ، حتي با پرچمهاي متفاوت . اما براي ايران بدون زنداني سياسي، ايران بي تبعيض، ايران بي اعدام با هم يكپارچه فرياد مي اورند : زنده باد ازادي 57 l

geteiltZeneb Turbi destet xosh be kake Sirus y berez her bzhinu serkawtobn

OOmar MMohammadi آزادی کلمه بزرگی است اما زیر نام آزادی چه جنایتها که صورت نمی گیرد … آنهائی که آزادی را بدون برابری می خواهند بدترین نوع عوام فریبان هستند

Kavûs Ezîzî بایستی همگی ما این عکس را بعنوان نمادی از ایران آیندە بپذیزیم

Mehran Bidarnariman این رژیم میراث همان کسی برای مردم ایران است که اینها سنگش و شیر خورشیدش را به سینه می زنند.از این گذشته این عکس نماد ایران نیست نماد ایران مردم ایران و در ایران اند

Sirus Malakooty مهران جان مردم نماد نيستند ، مردم خود حقيقتند ، اما اين حقيقت در گوناگونيهايشان نمادهايي برگزيدند ، يكي ،سرخ ، يكي به رنگ ديگر ، نخستين گام ما بسوي ازادي احترام به گوناگونيهاست و نه حذف انها

Kavûs Ezîzî اگر سیروس ملکوتی هم خدای ناخواستە روزی تمامیت خواه شود، شکی نیست کە حد اقل من کرد ایشان را دوست نخواهم داشت. بنابراین این عکس برای من کرد نمادی از ایران آیندە خواهد بود ·

Sirus Malakooty خدا انروز را نياورد كاووس جان ، نفرين نكن !!!

Kavûs Ezîzî شکی ندارم کە با آن خوش فکری و عقاید آزادیخواهانەات ، هرگز بە چنین عقایدی برنمی گردی

Sirus Malakooty اگر روزي ازادي سراغازي براي كشورمان باشه ، اگر عمري برايم مانده باشه ميرم سراغ موسيقيم و اثار ناتمامم را مينويسم ، هرگز سهامدار هيچ قدرتي هم نخواهم شد ، بنابراين در اين حقارتها بعيد بدونم كه در بيافتم

Mehran Bidarnariman آقای عزیزی نظر شخصی شما محترم و لی آیا فکر میکنید همه کردها چون شما فکر میکنند؟؟؟از این گذشته اکثر این افراد نه به فکر آزادی و نه زندانی سیاسی و نه تبعیض و نه نا برابری اجتماعی هستند .تنها هدف اینها بر گشت به زمان بخور بخور و منافع خود هستند و اگر همین رژیم فعلی هم این خواسته ها را بپذیرید اینه دوان دوان به سویش می روند. 35 سال گذشته این را ثابت کرده است. در واقع رژیم سلطنت برای اینها بهانه و ابزار است . اینها منفعت طلب اند و نه سلطنت طلب.

Sirus Malakooty مهران جان چرا فكر ميكني هر كه پرچم سه رنگ را بالاي سرش گرفت سلطنت طلب هست ؟ بسياري از اينها جوانان كشور ما هستند كه در همين المان متولجد شدند با عشق و علاقه اين تظاهرات را برگزار كردند ، چرا اينقدر منفي به اين تلاشها نگاه ميكني دوست من ؟

Mehran Bidarnariman دوست خیلی ارجمندم من منفی فکر نمیکنم شما بر اساس طبیعت خوب تان زیادی خوش بین هستید.و اما غیراز سلطنت طلب ها تا بحال کسی با این پرچم به قول شما سه رنگ بیرون آمده است؟ شما ققط یک موزدش را بفرمایید من گفته ام را پپس می گیرم. من عادت ندارم در سیاستی که به وطنم و مردم آن مربوط است ملاحظه کسی را بکنم ولی در دوست چرا.با درود فراوان.

Sirwan Mansoury زنده باد آزادی

Sirus Malakooty بله مهران جان ، مجاهدين يك نمونه اش، بسياري افراد منفرد و غير وابسته به تشكيلات سياسي خاص، در ضمن اين پرچم بدون تاج است ، پرچم سلطنت طلبان تاج دارد دوست من . تازه حتما ميدانيد كه من مخالف سلطنت هستم ، اما هرگز به خود اجازه نميدهم كه حتي ازادي انان را از انان در انتخابشان سلب نمايم . كه البته اين بحث ربطي به

اين تظاهرات ندارد . شما با اين كامنت بجاي تشويق و راهنمايي اين جوانان عملا توي ذوق و شور و عاطفه شان ميزنيد .

OOmar MMohammadi آزادی بدون برابری عوامفریبی احمقانه ای بیش نیست

Sirus Malakooty عمر جان به عنوان يك شعار استراتژيك حرفت درست است اما اين جمله را نميتواني در همه جا بكار ببري . مانند اين ميماند كه به زنداني سياسي بگوييم ازاديت بيهوده است زيرا جامعه سرشار از تبعيض است ، مانند اين مي ماند كه به زنان و دختران و جوانان بگوييم ازادي در گزينه لباس و پوشش و حوزه ازاديهاي فرديتان بيمورد است زيرا جامعه نابرابر است و مرتب اين نابرابري بازتوليد ميشود . عزيزم ازادي ، ازاديست و هر ذره اش هم زيباست و هستي ساز . همين شعار در اول انقلاب بود كه ازادي را كشت انهم به خاطر مبارزه ضد امپرياليستي و يا به بهانه ان ناديده انگاشته شد . اين شعار هاي استراتژيك را اينقدر بي محتوي و بي معني نكنيد

· OOmar MMohammadi سلام سیروس عزیز ؛ آزادی و برابری هم استراتژی است و هم تاکتیک؛ آزادی بدون برابری عوام فریبی بسار رذیلانه ای است ؛ چندش آور …. چرا در جهت عکس این قضیه حرکت نمی کنی ؟….و نمی پرسی که طرف چرا به زندان رفت به خاطر بیکاری بود ؟ نان بود؟ مسکن بود ؟کار بود ؟ مشکل آزادی خلقها بود ؟ زنان و پوشش بود ؟و….. و آزادی یعنی داشتن حق برابر در استفاده از تولیدات اجتماعی ؛ تولیدات مادی و معنوی را منظور دارم ….چرا نمی پرسی ؛ طرف چرا به زندان رفت … فقط می گوئی از زندان بیاید بیرون !! لابد می خواخی وانمود کنی چون من از برابری دفاع می کنم پس موافقم زندانها نیز باید پر باشند…. از آدم….های برابری خواه یا آزادی خواهان …. این تصور تو واقای تفکر از سوی تو خیلی خنده دار است !! این استدلال …. اتفاقآ می خواهم بپرسم ؛ وقتی ایران خود زندان بزرگی است ؛ آزادی یعنی چی ؟ به چه معناست ؟ ایران و زندانهایش یعنی زندان درون زندان و زندانهای انفرادی ….به چه علت است….؟آیا مهم نیست ؟ فقط از آن زندان بیاید توی این زندان بزرگتر و….؟ اینجاست که یک روشنفکر مبارز به یک استحاله چی رذیل بدل می شود ….به یک رفرمیست عقب مانده از خاتمی و موسوی و کروبی عقب مانده تر ….زیرا به ریشه دست نمی برد دایره تفکرش از حد یک بقال سرکوچه محدود تر است ؛ می ترسد گام بردارد ؛ زیرا نمی پرسد چرا اعدامش شدند و یا اعدام شد ؛ زندانی شد ؛ که عین همین مسئله هم مثلا خمینی به شکلی بسیار زرنگانه و عوامفریبانه هم می گفت ما برای خربزه انقلاب نگردیم ….مکتب ما مقصد ما …. یا دبلیو بوشی ها می گویند دموکراسی ….اسم رمز سرمایه و استثمار ….روشنفکر ایرانی نیز آدامس تف کرده آنها را دوباره می جود ؛ و خنده دار اینکه من؛؛ عمر محمدی ؛؛ بقول تو عزیز و گرامی من عقب مانده ام و از کجایم این حرفها را در آورده ام …..؟؟؟ متاسفم برای این همه عقب ماندگی و عصبیت …. آئینه ای چو بنمود تو را راست راست؛ خود شکن آئینه شکستن خطاست . آنوقت حرفهای من احمقانه است ؛؛ زیرا از محرومین حرف زده ام من که کاری نکرده ام به جز دفاع از کارگران و زحمتکشان ؛و به این دلیل است که زیرا تند است زیرا نمی گذارد آنها عوامفریبی نمایند و اتفاقآ علی شیرزای هم همین را می گفت او و دوساتنش نیز می رفتند در دانشگاههای ایران تدریس می کردند و چرت و پرت می گفتند وپول می گرفتند و برایشان حرفهای من خسته کننده ملال آور و تکراری بود و دیدیم با دوستانش آقای براتی و دستمالچی و سایرین سر از میکونوس در آوردند ؛ به خاطر ترور شرفکندی و یارانش ؛ دادگاه روشن و واضح نشان داد که چه حبر بوده در پشت پرده این عصبیت ها ….این دوره ها را خیلی وقت است پشت سر دارم و می گذرانم …تاریخ بازهم نشان خواهد داد و…من تقریبآ گرگ باران دیده ام …و بقول کرد ها من خودم کهنه سگم و تو تازه داری برایم کوت کوت و بیا بیا و نچ نچ می کنی ….

Sirus Malakooty يعني ازادي فردي تا محقق نشدن برابري رذيلانه هست ؟ اين اموزه را از كدام مكتب فكري اوردي ؟

OOmar MMohammadi یعنی به نظر تو اینها اینجا آزادی فردی می خواهند ؟ و ندارند ؟ و آنهائی که در ایرانند تنها از نبود آزادی های فردی رنج می برند ؟ مشکلات دیگری ندارند ؟ فقر و فحشا و بیکاری و بحران و مسکن و نان و ….ندارند ؟ تنها مشکلشان آزادی است که بروند آدامس بحوند و بستنی بخورند ؟ خمینی سر راهشان را گرفته نمی گذارد که بروند پیک نیک ؟ هاهاهاها آیا در ایران مشکلی دیگر وجود ندارد زیرا تو یا دوستانت نمی خواهید ببینید ؟ اگرمن از آن حرف بزنم از کجایم درش آورده ام !! ؟؟ در کجای ثقل زمین ایستاده ای ؟؟ ….بابا ای ولا ….

Sirus Malakootyچرا نه ؟ حاميان مادران پارك لاله چه ميخواهند كه در اين جمع بودند ؟ مگر جز ازادي زندانيان سياسي و دادخواهي عدالت حرف ديگري داشتند؟ جوانهايي كه نفي اعدام را در اين تظاهرات مطرح كردند و يا ازادي زندانيان سياسي را مگر چه سوداي ديگري ميتوانند در سر داشته باشند؟ بايد حتما پرچم سرخ بر فراز سرشان بچرخانند تا مورد احترام شما قرار بگيرند ؟

OOmar MMohammadi آنهائی که به زندان رفته اند برای برابری به زندان رفته اند و آزادی خواهی آنها از غم نان بوده ؛ نه اتفاقآ سیروس جان این شیوه کاریکاتوری از تصویر ازادی بدون برابری …شیوه ای است بسیار پوپولیستی و احمقانه را القاء می نماید که مانند اینکه هنگامی که برای خرید نان به نانوائی می رویم این انتظار را باید داشته باشیم طبق القائات تو ؛ باید یک پرچم سرخ در دستمان داشته باشیم …این شیوه نگاه به موضوع بسیار احمقانه به نظر می رسد ….که آنهائی که با زرورق سرخ و پارچه های سرخ جلو چشم ما باید بگذارند …جای خود دارند …. این یک طرف قضیه است ؛ موضوع دیگر این است که هیچ پدیده ای در این جهان به شکلی مکانیکی و کاریکاتوری به مسائل دیگر نه چسبیده اند و پیچ و مهره ای نیستند … و این برداشت تو به نظر من با یک راه رفتن معمولی کودکی که تازه راه رفتن را می آموزد نیز همخوانی ندارد

OOmar MMohammadi از غلط های املائی ببخش

OOmar MMohammadi نه منظور من از این شعار ها در این نوع تظاهرات ها این است که ما همراه با سلطنت چی ها و بسیاری کسان که دشمنان طبقاتی ما هستند و به جای اینکه از منافع طبقاتی 99 درصد جامعه مان دفاع نمائم و مطرح نمائیم؛ و این دفاع از منافع طبقاتی را به سنتی تبدیل کنیم و …. آنرا نهادینه نمائیم ؛ در عوض به دشمنان طبقاتی ما این امتیاز را می دهیم تا شاید عن شاه الئه گربه باشد و شرکت بنمایند و ما را زیر سایه شاه و اسب و یابو مورد تفقد قرار دهند و …. شاید تعداد سر سیاه های ما مقداری بیشتر شود در صورتیکه اینها ما را در اثر بیتفاوتی هایمان نسبت به مبارزه طبقاتی کارگران و زحمتکشان همچون گله ای از گوسفندان مورد استفاده قرار می دهند و اگر همین ها بیایند ادامه دهنده راه خمینی اند همانگونه که خمینی ادامه دهنده راه شاهخی ها می باشند

OOmar MMohammadi از این نظر است که می گویم آزادی بدون برابری معنا ندارد مخصوصا در جوامع ما …زیرا که صف دشمنان طبقاتی به حدی تنیده است و محکم رو در روی هم قرار دارند که توحش جمهوری و جنایت نمونه تیپیک این نوع جوامع از خود بیگانه و عقب مانده است و متاسفانه روشنفکر من در فکر …. این است تاشاید و…..

· Sirus Malakooty عمر من نه احمقم و نه رذيل و نه اين مردم را احمق و رذيل ميدانم ، بد نيست از ارتفاع نخوتي كه براي خودت در قضاوت كردن ساختي پايين بيايي رفيق. متاسفانه لجبازيت و اصرارت در يافته هاي عجيب و غريبت دارد از تو يك مستبد ميسازد . من ترا بدليل توهين هايت هرگز نميبخشم انشايت مال خودت ، بهتر است از ليست دوستانم خودت را حذف كني

OOmar MMohammadi چی شد سیروس جان چی شد ؟من به تو نگفته ام احمق ولی این تفکر و این شیوه از هر کسی باشد از خدا و شاه و خمینی و من و تو یا هر کسی …رذیلانه است …کاری ندارد چه کسی پشت آن قایم شده است به من و تو ربطی ندارد و در ثانی برای من هیچ پدیده مقدسی وجود ندارد …. یک انسان جدی ؛ روشن رو در رو واضح حرفش را می زند ؛ پشت مردم نباید سنگر گرفت اگر چه برای من نه مردم و توده های میلیونی و نه استادان دانشگاهاه و پروفسور ها و …. هیچکسی ….اهمیت یک شعار و یک جمله درست را ندارند…. بقول کورد ها به این خاطر به تو می گم دائی که برایم گنجشک شکار کنی وگرنه چه دائی و چه کشکی …..خود مردم و ملتها در طول تاریخ حماقتهای بس فراوانی داشته اند و دارند …اسلام در ایران و پاکستان و حج رفتن و فرار مغز ها و دفاع از استثمار و …..آوردن هیتلری ها و ….کار احمقانه احمقانه است مگر در آن جوامعی که حماقت صورت می پذیرد آلبرت آین اشتاین ها نداشته اند یا کارل مارکس ها ….؟یا …. فکر نمی کنم که ما گوسفند باشیم و بپذیریم همه چی را زیرا که دیگران گفته اند و یا کرده اند و یا بر آن عقیده اند یا بوده اند …….ما گوسفند نیستیم ….دفاع از آزادی بدون دفاع از برابری بدترین نوع عوامفریبی است . تمام !! این جان کلام است . هر کی می خواهد می تواند ادامه دهد . این موضوع چه ربطی به حماقت و توهین به تو از سوی من دارد ؟ نکند تو خودت را اینگونه و مدافع این گونه تفکر می دانی …. دارد ؟

OOmar MMohammadi

هر جور راحتی من اصراری ندارم که حتما من و تو در یک لیست باشیم می توانی من را از لیستت بیرون بیندازی ولی بازهم زمین بدور خورشید می چرخد و زمین مرگز کائنات نیست . باز هم می گویم تکرار می کنم از سوی هر کسی این عمل صورت پذیرد ؛ می خواهی بپذیر می خواهی نه پذیر …من نه گدای محبتم و نه ترسی دارم که حرفهایم باب طبع کسی باشد یا نباشد ؛ آزادی بدون برابری کثیف ترین عوامفریبی هاست ؛ دشمنی با خلقها و توده های محروم است …..از این نوع صحبتها سالها با کسانی که لقب دکتر و مهندس و کارشناس و …. یدک می کشیدند ؛ داشته ام و تجربه نموده ام و با هم سالها درگیر این مسائل بوده ایم و ترسی از این شیوه فرار به جلو ها ندارم …من نه گوسفندم و نه بی اعتماد به خود و به راهم و نه برابری تا این حد پیچیده است که نتوان درکش نمود …نان را به نسبت مساوی تقسیم کردن کار هر کودک دبستانی است و ذر ضمن فراوان خیلی نازک نارنجی هم نیستم کتک زیاد خورده ام و کتک فراوان زده ام ….از حقیقت دفاع می کنم تا پای جان ….کسانی که نمی پسندند مشکل خودشان است …. عین همین گفته های تو را ؛ بدترین هایش را تجربه نموده ام ….که بارها می گفتند؛ حرفهایم تکراری ؛ خسته کننده؛ بیخود و ملال آور است …. زیرا آنها به ایران می رفتند و در داشنگاههای ایران درس می دادند و در اینجا پز در می کردند ….اما دادگاه میکونوس و ترورها دست بسیاری از اینهائی که این گفته های من برایشان بیمزه و چندش آور بود ؛ روشن کرد که ماهها با ساوامائی ها جلسات سیاسی !!!؟؟؟ تلفونی می گذاشتند ؛ و آن حرفها و جلسات با ساوامائی ها خسته کننده نبود که حرفهای من و دفاع از منافع سیاسی و طبقاتی و تاریخی ….کارگران و زحمتکشان !! …. ملال آور ؟…هاهاهاها خوشحالم که برایشان ملال آور بودم و گرنه الان می بایستی از خجالت سکته می کردم ؛ شاید در نتیجه آن ملال های من بوده شاید !! که آنها رفتند با جمهوری و جنایت و کار های شان منجز به کشتار کسانی شد که به اینها توهم داشتند و اتفاقا اینها نیز مرتب از دموکراسی می گفتند ما طرفدار دموکراسی هستیم .

OOmar MMohammadi سیروس عزیز کسی که از آزادی بدون برابری دفاع نماید چه تو یا من یا هر کسی رذیلانه ترین عوامفریبی ها را انجام می دهد …می خواهی بپذیر می خواهی نه پذیر و من نمی دانم تو چه اصراری داری که حتما تنت به تن این دشمنان طبقاتی طبقه کارگران و زحمتکشان بمالی

OOmar MMohammadi و همراه آنها علیه افکار من که به قول خودت عقب مانده است ؛ تا این حد از عصبیت ؛ ایستادگی نمائی ….باش تو هر جور راحتی ….تو از مبتدی و هجری دفاع می کنی و امروز از شاه الهی ها …و بعد می گوئی تو سوسالیست هستی … مدافع طبقه کارگر و بعد می گوئی تو به سوسیالیزم معتقد نیستی و بعد می گوئی تو سوسیالیستی …من مانده ام …نوشته ها را دارم مکتوب و اگر اینگونه نیست بگو نیست من می پذیرم ….. تو می توانی من را از لیستت حذف کنی ؛ راحت باش اما من باز هم جانم را می دهم تا تو در مخالفت با من حرفت را بزنی ؛ اما سر سوزنی از منافع طبقاتی کارگران و زحمتکشان نه به خاطر تو نه به خاطر خدا و جانم و هیچ کسی کوتاه نخواهم آمد ؛ من یک کارگرم ؛ با کسی تعارف ندارم زیر آن جا ملک بابام نیست که بر سر آن با کسی تعارف داشته باشم ؛ بگویم نکنه برنجد …. آنکس که با منافع سیاسی و طبقاتی کارگران و زحمکشان و توده های محروم نیست !! دنده اش نرم …. نباشد و من نمی خواهم با هاش حتی حرفی داشته باشم ؛ از دعوا و مرافعه هم شاید کم نیارم ؛ زیرا فردا حتما کلاشینکفم را در دست خواهم داشت …..و آنکس که با طبقه کارگر و توده های محروم همراه من است و همراهشم من چاکرشم همه ما در یک مسیر ازادی و برابری خواهیم جنگید ؛ رفیق من برادر و خواهر و مادر و پدر و پسر و دخترم است و آنکس که به خاطر مبارزه طبقاتی از من می رنجد برنجد ….مشکل از خودش است…. من دارم در این راه با اعتماد به خود ؛و درستی راهم ؛ همراه کارگران و زحمتکشان و آزادیخواهان می روم و راه می روم می خواهی بیا می خواهی نیا …. مبارزه ایدئولوژیک از مبارزه تفنگ سخت تر است و من از این مسئله نه تنها ترسی و رودربایستی ندارم ؛ لذت هم می برم.

؛ زندگی با مبارزه در راه برابری و آزادی معنا دارد و زندگی شامل دوستان نیز می شود …. زندگی ام را خیلی وقت است اولویت بندی نموده ام و می دانم چه می خواهم و چه چیزی را نمی خواهم ….

به آنانکه با قلم تباهی و درد را به چشم جهانیان پدیدار می کنند بهاران خجسته باد

سرنگون باد رژیم دار و تازیانه و اعدام و شکنجه و

…..زنده باد آزادی و برابر ی ؛

زنده باد سوسیالیزم ….

قربانت ….

عمر محمدی

سه-شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ برابر با ۱۱ فوريه ۲۰۱۴

Kommentar verfassen

